شناسهٔ خبر: 168178 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با هدف توزیع قیر در نوسازی بافت فرسوده استان سمنان؛

جلسه تعیین سهمیه توزیع قیر در شهرهای استان برگزار شد

جلسه توزیع قیر بافت فرسوده صبح امروز جلسه تعیین سهمیه قیر در محلات بافت فرسوده به‌منظور نوسازی با توجه به توزیع سهمیه قیر توسط شرکت بازآفرینی شهری ایران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان سمنان، صبح امروز جلسه تعیین سهمیه قیر در محلات بافت فرسوده به‌منظور نوسازی با توجه به توزیع سهمیه قیر توسط شرکت بازآفرینی شهری ایران به ریاست حمیدی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و با حضور مدیرکل، معاون و کارشناسان مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان سمنان و جمعی از شهرداران و روسای شورای شهرهای استان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه سید محمد حسینی طباطبایی مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان، با اشاره به تخصیص ۸۶۹ تن قیر در سال ۱۴۰۰ و ۱۸۸ تن در سال ۱۴۰۱ گفت: از میزان قیر تخصیص داده شده در سال ۱۴۰۰ ۷۰۴ تن و در سال ۱۴۰۱، ۱۸۸ تن قیر در استان مصرف شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان در ادامه شاخص‌هایی همچون مساحت معابر، مسیرهای شهری، نرخ محرومیت، میزان جمعیت و مشارکت شهرداری‌ها در برنامه اقدام مشترک شرکت بازآفرینی شهری را از جمله شاخص‌های تخصیص قیر دانست و افزود: برای استان سمنان بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ تن قیر در سال ۱۴۰۲ در نظر گرفته شده و در مجموع تاکنون یک هزار و ۱۵۴ تن قیر تخصیص داده شده است.

در این جلسه، مسئول اداره بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان گزارش مصرف قیر در هریک از شهرستان را به تفکیک ارائه و هریک از شهرداران نیازها و تقاضای خود را به‌منظور تخصیص بهینه قیر در هریک از شهرها بیان کردند.

در پایان جلسه معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار راهکارها و پیشنهادات خود را به‌منظور استفاده بهینه از قیر در محلات بازآفرینی شهری توسط هریک از شهرداری‌ها بیان کرد.